Että se liikuntakyky voi olla iloinen asia. Mä oon säteilly auringon lailla jo neljä päivää, ku sain apuvälinevuokraamosta lainaan tukivyön. Vuokraamon täti oli sitä mieltä, että ei se luultavasti mulla auta, ku kivut enemmän nivusissa ja mahassa, ku selässä, mutta väärässä oli, häh häh!

Mähän en siis oo kyenny liikkuun enää oikeestaan ollenkaan jotain kuukauteen enkä ennen sitäkään kovin kummosesti. Mieli on ollu melko maassa, ku istuminenkin on alkanu oleen vaikeeta. Ainoostaan kyljellään makaaminen on ollu hyvä. Kun töiden jälkeen sitten on illat vaan maannu sohvalla, ni oon ehtiny aatteleen jo monta ikävää ajatusta.

Viime torstain neuvolakäynnillä kerroin asiasta neuvolan tädille ja hän topakkana naisena pisti lähetteen fysioterapiaan (mun pyynnöstä) ja anto numeron apuvälinevuokraamoon. Tukivyön hain heti torstaina lainaan ja sitä oon nyt sitten liikkuessa käyttäny. Ja ai että, keilaaminen onnistui ensimmäistä kertaa pitkään aikaan, kävely sujuu (hitaasti ja hieman kipuillen, mutta sujuu kuitenkin) ja mieli on niin iloinen ettei sitä usko kukaan. Sen lisäks tänään soittivat vielä fysioterapiastakin ja sain perjantaille ajan.

Istuminen ei edelleenkään oo mukavaa ja töiden jälkeen oonkin usein tosi väsyny, mutta jo se ajatus, että pääsen käveleen, parantaa mieltä kummasti. Toivottavasti sieltä fysiosta tulis vielä jotain vinkkejä, jotta istuminenkin muuttuis mukavammaks.

Aika yllätyksenä on tullu tää olotila mulle. Olin varautunu siihen, että alkuraskaudessa on pahoinvointia, mutta kaikki oli sanonu, että sen jälkeen helpottaa. Kukaan ei ollut muistanut sanoa, ettei ne ongelmat välttämättä siihen lopu. Jotenkin veti mielen tosi maahan, ku ei ollu osannu yhtään varautua. Tai kai se olis harmittanu ja masentanu, vaikka sen ois etukäteenkin tienny, mutta silti. Tuntuu jotenkin kamalalta, että koko raskausaika ois vaan ikävää aikaa oman olon kannalta.

Onneks neuvolan täti on kiva ja oon saanu edes jotain helpotusta ja toivoo siitä, että tilanne muuttuu paremmaks. Ja mies tietysti on ihanampi ku vois toivookaan :)